dinsdag 31 augustus 2010

Hoed u voor de geletterde internetcrimineel



Stel: ik wil graag iets van mensen gedaan krijgen dat me veel, heel veel geld kan opleveren en de enige manier waarop ik met deze mensen in contact kan komen is per mail. Dan zou je op de tekst van die mail toch zeker net zo je best doen als op je eerste sollicitatiebrief? Bijtend op het puntje van je tong elk woord op een schaaltje wegen en alle zinnen drie keer nalopen op grammatica en interpunctie? Maar ja, ik ben geen internetcrimineel.

"Geachte klant, ABN AMRO Internet Bankieren gedetecteerd onregelmatige activiteit op uw account de op 21 Augustus 2010. Voor uw bescherming, moet u deze activiteit te controleren voordat u kunt doorgaan met uw account..."

Kortom, de fishing mail die we onderhand allemaal wel kennen. De conversie ervan is buitengewoon laag en dat moet ook internetcriminelen somber stemmen. Tot één van hen gaat denken en doen als een echte Reader's Digest marketeer en elk mailshot evalueert om het instrument steeds effectiever in te kunnen zetten. En de meest geletterde onder hen oppert dat een professionelere approach ten aanzien van de native copy voor de Dutch market wel een testje in de vorm van een split-run waard is.

De digitalisering gaat verder, criminelen worden steeds slimmer en wij met de dag minder scherp. Wanneer trapt u erin?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten